Nieuws Banenmarkt levert ruim 230 banen op

Banenmarkt 11 juni

Zaterdag 11 juni organiseerde Luchtvaart Community Schiphol (LCS) samen met UWV, WSP Groot-Amsterdam, Regionaal Werkcentrum Groot-Amsterdam en Royal Schiphol Group opnieuw een banenmarkt, om een bijdrage leveren aan de oplossing voor het enorme personeelstekort op de luchthaven. Bijna 50 werkgevers* gingen in gesprek met circa 900 werkzoekenden. Niet alleen voor reguliere banen, maar ook voor bijbanen en vakantiebanen. Dit leverde ruim 230 banen op.

“We hebben op Schiphol een grote diversiteit aan vacatures bij uiteenlopende bedrijven. Daarvoor hebben we heel hard mensen nodig", aldus Francien David, directeur van LCS. Ook Dick Benschop, CEO van Royal Schiphol Group bracht een bezoek aan de banenmarkt en sprak met diverse werkgevers en werkzoekenden. 

Bijna 50 werkgevers uit verschillende branches 

Bezoekers konden met bijna 50 werkgevers uit verschillende branches in gesprek gaan. Voor functies in de beveiliging, facilitaire dienstverlening, catering en hospitality, maar ook uit de logistieke branche, techniek, vervoer, vluchtafhandeling en retail waren meerdere werkgevers aanwezig. Deze branches waren gegroepeerd, zodat mensen gericht op zoek konden naar banen waar zij interesse in hadden. Dit zorgde voor het uitwisselen van contactgegevens, inplannen van vervolgafspraken, maar ook voor het tekenen van contracten. Bij diverse werkgevers liepen blije bezoekers met een contract de deur uit! 

Schiphol start met een wervingscampagne specifiek gericht op het werven van beveiligers 

Om controle te blijven houden op de grote passagiersaantallen en de wachtrijen en -tijden voor reizigers terug te brengen, zijn er meer beveiligers nodig. Daarom is Royal Schiphol Group gestart met een wervingscampagne. Deze campagne loopt tijdens de maanden juli en augustus en heeft tot doel de reeds lopende wervingsactiviteiten van de beveiligingsbedrijven die werkzaam zijn op Schiphol, te versterken.

"We hebben je nodig!"

De campagne is gericht op mensen die van actie en aanpakken houden, die graag in contact staan met anderen en kalm blijven in alle situaties. Mensen worden expliciet aangesproken op hun instelling en mentaliteit. Ervaring in de beveiligingsbranche is geen voorwaarde. Het motto van de campagne is: “We hebben je nodig!“

Social media en digitale radio

De focus in deze campagne ligt op online. Schiphol als toekomstige werkplek wordt gepromoot op verschillende sociale mediakanalen: Facebook, Instagram en Snapchat, aangevuld met digital outdoor in BasicFit sportscholen. Ook worden er gedurende de maanden juli en augustus wervingsspots uitgezonden op digitale radiozenders, zoals Radio 538, Sky Radio en Radio Veronica. 

De campagne wordt ondersteund met de website www.schiphol.nl/beveiliger, waar geïnteresseerden terecht kunnen voor meer informatie over de beveiligingsbedrijven die voor Schiphol werken, verschillende functies, gevraagde competenties en uitleg over de sollicitatieprocedure.

Forse toename in sollicitaties

Esmé Valk, Directeur HR Schiphol Group: ”We zijn al maanden hard aan het werk de bedrijven die diensten leveren op Schiphol te helpen met het werven van extra personeel. Zo ook de beveiligingsbedrijven CTSN, Trigion, G4S, I-Sec en Securitas. Het goede nieuws is dat de bedrijven de laatste weken een forse toename zien in het aantal sollicitaties. We hebben echter nog vele vacatures te vullen. Ik hoop en verwacht dat we met deze campagne veel mensen kunnen verleiden om te solliciteren op een leuke en uitdagende baan als beveiliger op Schiphol en zie er naar uit de komende tijd veel nieuwe collega’s te mogen verwelkomen.”

*Deze bedrijven waren aanwezig op de banenmarkt: Arriva Touring, Asito, Aviapartner, Axxicom Airport Caddy, Bos Logistics, Capi, CTSN, D&B The Mobility Group, dnata, Eurest, G4S, Gassan, Gate Gourmet, GSA, Hago Airport Services, Hertz, HMSHost, I-SEC, ISS, JetSupport, KLM, KLM Catering Services, Klüh, Lagardère, Menzies Aviation, PMT Aviation, Regional Jet Center, Schiphol Airport Retail, G. Raggers & ZN bv, Rhenus Logistics, RIFF, Royal Schiphol Group, SDBV Facility Services, Securitas, Sixt, Sodexo, SSP Group, Swissport, Transdev (voorheen: Connexxion), Trigion, Vebego, Vermaat, Viggo, WerkCentrale Nederland, WFS, WHSmith en World of Delights.  

Fotografie: Natasja Wagner | Wagnerfotografe

Onze community

Burger King
facilicom group
Douane
Capi-lux
raggers
McDonald's