Nieuws LCS verwelkomt D&B The Mobility Group
Met trots heten wij D&B The Mobility Group welkom in onze community. Deze hoogwaardige dienstverlener biedt mobiliteitsdiensten, richt zich op exclusieve corporate-, hotel- en vastgoedopdrachtgevers en levert integrale dienstverlening in de evenementenbranche. Wij spraken Stephan Hannema, general manager.
“Ik ben in 2017 gestart als operations manager bij D&B The Mobility Group en heb gebruik gemaakt van de carrièrekansen die er bij ons zijn. Van operations manager voor enkele klanten ben ik eindverantwoordelijk geworden voor Schiphol, ons grootste contract. Sinds afgelopen september ben ik general manager van het hele bedrijf.”
Wat doet D&B The Mobility Group precies?
“Mobility, een van onze 6 labels, is er voor alle mobiliteitsvraagstukken. Waar D&B in 1993 startte met chauffeursdiensten, is dit medio 2022 een volledige dienstenportfolio met valet parking, shuttlediensten, verkeersregelaars en parkeerbegeleiders. Schiphol kent nog steeds de grootste activiteit met twee omvangrijke parkeerproducten; P6 Valet Parking en Terminal Valet Parking. Dankzij deze service stapt een reiziger zo kort mogelijk voor de terminal uit. Een chauffeur van D&B parkeert de auto en bij terugkomst wordt deze opgehaald en klaargezet. Dit is niet alleen uiterst comfortabel; het bespaart onze klanten ook vooral veel tijd.”
Dat klinkt als een luxe behandeling
“De customer journey staat inderdaad centraal. Voor ons draait het om beleving. Gastvrijheid zit in ons DNA. Om optimale service te kunnen bieden, leiden we ons personeel op via verschillende technische trainingen, je moet immers veilig een auto kunnen besturen, maar ook via gastvrijheidstrainingen. Dit jaar zijn wij bijvoorbeeld een samenwerking gestart met Roberto Payer een gastvrijheidsicoon binnen de hotellerie. Als hospitality ambassadeur gaat hij onder andere ondersteuning geven bij de ontwikkeling van onze medewerkers.
D&B The Mobility Group maakt deel uit van een groter geheel begrijp ik?
“We maken deel uit van D&B The Facility Group. We hebben maar liefst zes kerndiensten (labels), die we ook vaak gecombineerd aan opdrachtgevers aanbieden. Dit zijn naast mijn bedrijf, catering, schoonmaak, beveiliging, receptiediensten en facility management. Alle services draaien bij ons om gastvrijheid en hoogwaardige kwaliteit. Wij willen van de werk- en verblijfplek van onze gasten vooral een prettige omgeving maken, zodat ze daar als individu en in teamverband beter tot hun recht komen.”
Hebben jullie ook te maken met de krapte op de arbeidsmarkt?
“Jazeker. Maar we hebben de afgelopen periode keihard gewerkt om dat op te lossen en dat doen we nog steeds. Vanwege de stijgende vraag naar onze diensten en de huidige arbeidsmarktsituatie werd er ontzettend veel inzet gevraagd van mijn collega’s. Ik ben dus heel erg trots op onze resultaten en de blijvende klanttevredenheid. Nu willen wij verder groeien met alle diensten die we te bieden hebben.”
Waarom wilden jullie je aansluiten bij de LCS-community?
“Tijdens de recent gehouden banenmarkt op Schiphol kwam ik in gesprek met jullie programmamanager Frank van der Laan. En ik vroeg me af waarom we niet eerder lid zijn geworden van dit platform. Deze community zorgt voor learning by example, dankzij het uitwisselen van kennis en ervaring. D&B heeft een wereld van kennis en ervaring te bieden op het gebied van facility- en mobility management. Door deze actief te delen hebben wij voor alle netwerkleden een positieve meerwaarde en vice versa.”
Meer informatie over toetreden tot onze community? Neem contact op met Frank van der Laan via frank.van.der.laan@schiphol.nl
Fotografie: Natasja Wagner | Wagnerfotografe